Vakna sent- ingen koll på dagen

Alltså jag hatar att vakna sent... Halva dagen har ju för fasen gått då!? Åh, orkar inte. Jag vakna vid halv ett och sedan så har jag städat mitt rum hela dagen, mer eller mindre.. Men nu ska jag i alla fall iväg till stallet. Klockan 18.00 en lördag. Kul. Kan ju ändå vara lite skönt att vara ensam i stallet nu på en lördags kväll och ta det lugnt och mysa ovanligt länge med en viss ponny. Rider inte ut idag, för sent, utan jag tror att jag ska ta Hasse på linan lite så han får sprnga av sig. Att longera är faktiskt ganska underskattat. Fel, massa bra saker med det! Hästen får jobbas på ett annat sätt utan att ha ryttare, sadel osv. på sig , använder musklerna på ett annat sätt, även bra att få hästen att lynna på dig även på marken. Marken är grund. Innan du ens sätter dig på hästen. 
 
Ses senare!
 
 

Postat av: Lisa

Haha, Hasses blick ;)

2013-03-20 - 17:09:09

Namn:

E-postadress: (Obligatorisk & osynlig)


Blogg/hemsida:


Kommentar: