Tävlingsmål och utveckling med Hasse

 

2013- Jag vill fortsätta med att få fina och stabila rundor i LC-LB ett litet tag till vi har "byggt klart grunden" och få in den rätta känslan. Tycker inte vi har fel känsla eller ostabila rundor, utan jag vill bara bygga på en bra grund. Viktigt. Innan året är slut vill jag att vi ska ha smakat på minst en LA.

 

2014- Innan 2014 är slut vill jag att vi ska ha fina rundor i LA och känna oss 100% säkra innan vi går in på Msv B klasserna. Innan året är slut vill jag att jag och Hasse ska ha ridit fina rundor i både LA och Msv B.

 

En grej jag vill berätta. Vi köpte Hasse för 1 år och 8 månader sen, men jag började hoppträna på riktigt förra hösten. I vintras var det första gången som jag tränade för Christian, min nuvarande tränare. Jag kan säga att vi har utvecklas väldigt fort i år! All kraft och all tid jag har lagt på sträva framåt. Från att hoppa en ponny som galopperade med sina minsta galoppsprång över 70 cm hinder, till att idag träna regelbundet på 1.20-1.30. Jag vet, det är inte höjden som räknas, men hallå? Vi hade inte ens kommit över ett 1.10 hinder med den galoppen och inställningen vi hade. Jag hade det sämsta självförtroendet och jag trodde inte att något kunde förbättras. Att det bara var som det var. Helt fel. Under detta året tillsammans har både jag och Hasse fått ett super självförtroende, båda gör allt vad vi kan på tävlingar och träningar, vi vill nå fram och alltid prestera vårt bästa och vi båda tycker det är jätte kul.

 

Sommaren (2012)  innan jag började hoppträna-

 
 
 Bilder från i somras fram till nu-

 

 
 
 
En hel del utveckling, eller hur? ;)
Efter att ha upplevt detta känns ingenting omöjligt typ.. haha
 
Finaste <3
 
 
 
 

 

                                                                                     


Postat av: anonym

Herrebud vilken skillnad! Härligt kämpat :)

2013-10-22 - 20:45:07

Namn:

E-postadress: (Obligatorisk & osynlig)


Blogg/hemsida:


Kommentar: